Homepagina

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen MBI

Indien de originele verpakking aanwezig is, zorg ervoor dat deze volledig en intact is. De dozen moeten dichtgetaped zijn bij inzameling en vast staan, gestapeld op een pallet zodat de chauffeur de modules makkelijk mee kan nemen.

Het vestigingsnummer is een toevoeging op het KvK-nummer. Dit nummer staat op de website van de KvK.

Het kan zijn dat een collega van dezelfde locatie zich al heeft geregistreerd. Is dit niet het geval, neem dan contact op met ARN. Het kan zijn dat een andere vestiging een foutief vestigingsnummer heeft ingevuld.

Het is de bedoeling dat er per vestiging 1 account is.

Neem hiervoor contact op met ARN. Wij kunnen het mailadres aanpassen.

Neem voor een adreswijziging contact op met ARN.

Het account blijft bij de betreffende dealerlocatie staan. ARN kan het mailadres aanpassen naar het mailadres van de vervangende collega. Voor de nieuwe locatie kan je een nieuw account aanmaken of het bestaande account van de collega overnemen.

Neem hiervoor contact op met ARN. Het is voor de eerste locatie mogelijk om mailadres te registreren. De aanvullende locaties kan ARN toevoegen aan het account dat is gekoppeld aan dit e-mailadres.

Niet alle merken zijn bij ARN aangesloten. Het kan zijn dat een nieuw merk nog niet is toegevoegd aan de lijst of dat het merk niet bij ARN is aangesloten. Neem contact op met ARN voor meer informatie.

In dat geval is dit model of type opgenomen in onze data. Geef het kenteken van de auto door, dan zorgen wij ervoor dat de batterij uit deze auto wordt toegevoegd aan de data.

Alleen voor batterijen van Nederlands gekentekende voertuigen is door de betreffende importeur geld afgedragen voor inzameling en recycling. Voor inzameling van een batterij uit een voertuig met een buitenlands kenteken zijn kosten verbonden. We zullen hiervoor een offerte opstellen. Na akkoord zullen we de batterij/module inzamelen. De factuur volgt achteraf.

Voor niet deelnemende merken kunnen we de contactgegevens van de betreffende importeur doorgeven. Zij zullen de inzameling verder in gang zetten.

NiMH batterijen hebben in de meeste gevallen een positieve restwaarde. Neem hiervoor contact op met inzamelaar Van Peperzeel of een andere inzamelaar die deze batterij komt inzamelen.

Wanneer de batterij niet ingezameld kan worden op het moment dat de chauffeur op jouw locatie langs komt, ontstaat er een loze rit. Voor deze loze rit moeten wij de kosten helaas doorbelasten.

Veelgestelde vragen MBO

Het nieuwe online portaal is bedoeld voor alle marktpartijen die als eerste een aandrijfbatterij of een startaccu (ingebouwd of losse aftersales exemplaren) op de Nederlandse markt brengen. Zij kunnen de aandrijfbatterij en de startaccu, dus (nog) niet de draagbare batterijen, registreren in het nieuwe Mijn Batterij Opgave portaal van ARN.

MyBatbase van Stibat wordt dit jaar beëindigd vanwege de overgang van Stibat naar Stichting Open. 

Hiermee geeft u invulling aan de registratieverplichting bij het op de markt brengen van nieuwe batterijen. De opgave wordt gebruikt om de totale massa van batterijen die jaarlijks op de markt komen te rapporteren aan de Nederlandse overheid.

Mochten er na 5 april tijdens de registratie vragen zijn over het gebruik van het online portaal, dan kunt u contact opnemen met ARN via 0346 728 220 en batterijen@arn.nl.

U kunt zich eerst registeren als nieuwe gebruiker. U ontvangt een mail ter bevestiging met de deelnemersovereenkomst. Deze laat u ondertekenen door een bevoegd persoon binnen uw organisatie en stuurt u binnen 14 dagen terug aan ARN. Na ontvangst activeren we uw account en kunt u zelf een wachtwoord aanmaken. U geeft vervolgens toestemming voor het gebruik van de RDW data en kunt gebruik gaan maken van het portaal om nieuwe batterijen te registreren.

U vermeldt zelf de correcte gegevens. Na akkoord wordt de factuur die voortvloeit uit de opgave automatisch verzonden.

Met de RDW registratiedata kunnen alle kentekens gekoppeld worden aan de Europese Typegoedkeuringen van de fabrikant: Deze registratiedata verschijnen in MBO.

Voor de voor ARN onbekende batterijen én toekomstige nieuwe modellen kan de deelnemer de gewichten invullen, die daarna automatisch bewaard worden en bij de volgende opgave weer gepresenteerd worden in het portaal.

De aftersales aandrijfbatterijen/modules en startaccu’s, evenals de ingebouwde startaccu’s, kunnen eenvoudig toegevoegd worden.

U kunt zich eerst registeren als nieuwe gebruiker. U ontvangt een mail ter bevestiging met de deelnemersovereenkomst. Deze laat u ondertekenen door een bevoegd persoon binnen uw organisatie en stuurt u binnen 14 dagen terug aan ARN. Na ontvangst activeren we uw account en kunt u zelf een wachtwoord aanmaken. U geeft vervolgens toestemming voor het gebruik van de RDW data en kunt gebruik gaan maken van het portaal om nieuwe batterijen te registreren.

Ja

Alle gegevens die van belang zijn zoals chemie en soort batterij, de afmetingen en het gewicht en het aantal.

U kunt de registratie per kwartaal doen, vanaf medio april kunt u batterijen over het eerste kwartaal van 2024 opgeven.

Ja, in het dashboard vindt u alle registraties die u heeft gedaan terug. U kunt ook zoeken op factuurnummer. Het is mogelijk om een factuur achteraf te corrigeren.

Ja, degene die het account heeft aangemaakt kan extra gebruikers toevoegen.

U kunt deze batterijen in het portaal registreren als aftersales batterijen

De 48V batterij registreert u in het portaal op als aandrijfbatterij

Deze batterijen kunt u apart registreren bij de aftersales batterijen

Nee, deze codes zijn vervallen. In plaats hiervan maak je eenmalig een eigen artikelcode aan.

Met de RDW registratiedata kunnen alle kentekens gekoppeld worden aan de Europese Typegoedkeuringen van de fabrikant: Deze registratiedata zijn gebasseerd op de datum eerste tenaamstelling in Nederland.